پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119486
آنچه در برنامه 90 گذشت/ دايي ضبط صوت شد، وزير تهديد به استيضاح!
تاریخ انتشار : 1393/08/20 10:55:32
نمایش : 1232
مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در خصوص بخشي از صحبت‌هاي دايي که گفت فقط پاسخ وزير را مي‌دهد و گودرزي نبايد سرباز و فيلش را بفرستد، عنوان کرد: وزير کارهاي مهمتري دارد و بايد به مشکلات ورزش برسد، نه اينکه همه کار‌هايش را‌‌ رها کند و وارد اينگونه ماجرا‌ها شود. اميدوارم که روزي اين بداخلاقي‌ها از ورزش ما جمع شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان از هواداران فوتبال خواست تا اين تيم را در ديدار با کره‌جنوبي حمايت کنند. برنامه نود بعد از يک هفته وقفه در پخش به دليل مشکلاتي که بين فدراسيون فوتبال و صداوسيما بابت حق پخش تلويزيوني به وجود آمده بود، شب گذشته (دوشنبه) به روي آنتن رفت که اين برنامه بخش‌هاي ويژه‌اي داشت. مهم‌ترين موضوع اين برنامه نيز پرداختن به بحث بازيکن سالاري بود که سوال پيامکي را هم به خود اختصاص داده بود.


با توجه به اتفاقاتي که در تيم پرسپوليس رخ داد و بازيکناني مانند پيام صادقيان، محمد عباس‌زاده، رضا حقيقي و... به تعويض‌هايشان اعتراض کردند، عادل فردوسي‌پور از حسين کلاني و حميد جاسميان در برنامه‌اش دعوت کرد تا موضوع بازيکن سالاري را به صورت ريشه‌اي دنبال کند.


سوال برنامه نود هم به اين موضوع اختصاص داشت که کدام مسئله باعث شده بازيکن سالاري در فوتبال ايران رشد پيدا کند؟ از بين چهار گزينه‌اي که براي پاسخ دادن به اين سوال انتخاب شده بود، حمايت مديران از بازيکنان خاطي و بستن قراردادهاي غير حرفه‌اي بيشترين رأي را آورد تا بينندگان برنامه نود مديران عامل باشگاه‌ها را عامل اصلي بازيکن سالاري بدانند.
البته بخش جنجالي برنامه دوشنبه شب نود به ماجراي شکايت محمود گودرزي از علي دايي و عليرضا رحيمي مربوط بود. جايي که پس از صحبت‌هاي دايي، مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان، رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس و يک نماينده مجلس هم وارد اين ماجرا شدند.


مازيار ناظمي، مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در واکنش به صحبت‌هاي علي دايي در خصوص محمود گودرزي روي خط برنامه نود آمد و گفت: هيئت مديره باشگاه پرسپوليس خودش تصميم به برکناري دايي گرفت و وزير ورزش نقشي در اين برکناري نداشت. پس از اين ماجرا هم آقاي سياسي اعلام کرد تمام پول اين فصل دايي که حدود ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان بوده را پرداخت کرده است.
وي افزود: مواردي که دايي مطرح مي‌کند سالهاست توسط او دنبال مي‌شود. در رده ملي و باشگاهي تمام مسئولان و مقامات را متهم کرده و به نظرم درست نيست که سياست و ورزش را به يکديگر ربط دهد. او براي خودش دشمن فرضي درست مي‌کند و نمي‌دانم اين داستان‌ها چيست.


مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه محمود گودرزي رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس است و قانوناً هم مي‌توانسته دايي را از سرمربيگري اين تيم برکنار کند اما از اين قدرتش استفاده نکرده، اظهار داشت: شکايت گودرزي از دايي جزو حقوق وزير ورزش محسوب مي‌شود. وي به دليل جايگاه حقيقي و حقوقي‌اش از اين مربي شکايت کرده و همانطور که آقاي دايي از معلم خود يعني آقاي مايلي‌کهن شکايت کرد و براي او حکم جلب گرفته [که البته اين حق طبيعي اوست] وزير هم تصميم گرفت از دايي شکايت کند.


ناظمي به مبلغ قرارداد دايي با باشگاه پرسپوليس اشاره کرد و گفت: مبلغ قرارداد کادرفني پرسپوليس بسيار بالا بود و قرارداد علي دايي در سه سال چيزي نزديک به ۶ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان مي‌شد، اما وزير در برکناري دايي بي‌ارتباط بود و هيئت مديره او را برکنار کرد. اگر گودرزي مي‌خواست دخالتي در اين خصوص داشته باشد، نظرش را به هيئت مديره که در رأس آن‌ها آقاي سياسي حضور دارد منتقل مي‌کرد. اعضاي هيئت رئيسه مي‌توانند شهادت بدهند که وزير در برکناري دايي دخالتي نداشته است.


وي ادامه داد: حالا که حرف به اينجا کشيده شده بايد بگويم در يک محفلي صحبت از هزينه بالاي کادرفني پرسپوليس بود که وزير گفت لااقل محمد دايي که دانش فني بالايي هم ندارد از کادرفني کنار گذاشته شود تا کمي هزينه‌ها را تعديل کنيم.


مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در خصوص بخشي از صحبت‌هاي دايي که گفت فقط پاسخ وزير را مي‌دهد و گودرزي نبايد سرباز و فيلش را بفرستد، عنوان کرد: وزير کارهاي مهمتري دارد و بايد به مشکلات ورزش برسد، نه اينکه همه کار‌هايش را‌‌ رها کند و وارد اينگونه ماجرا‌ها شود. اميدوارم که روزي اين بداخلاقي‌ها از ورزش ما جمع شود.


رحيم زارع، نماينده مجلس شوراي اسلامي هم که توسط علي دايي به اين ماجرا وارد شد در خصوص اتفاقاتي که افتاده، گفت: آقاي رحيمي از من کمک ۲، ۳ ميلياردي داشت تا به پرسپوليس کمک شود و من هم با وزير تماس گرفتم. به آقاي گودرزي پيامک زدم که او پاسخي نداد. حتي به او پيامک دادم که به خاطر سوءمديريتش ممکن است استيضاح شود و بازهم پاسخي نداد.


وي ادامه داد: وزير را در محفلي ديدم و به او گفتم که اينجا وزارتخانه است و دانشکده مديريت نيست. از او پرسيدم که چرا به پرسپوليس کمک نمي‌کند که پاسخ وزير اين بود: «رحيمي هم راه رويانيان را مي‌رود. او که يک بازنشسته بود را مديرعامل پرسپوليس کردم و خواستم که دايي را برکنار کند اما چنين کاري نکرد. من هم تا زماني که دايي باشد کمکي به پرسپوليس نمي‌کنم. رحيمي با برادر دايي قرارداد ۵۰۰ ميليوني بسته و به او گفتم اگر چنين کاري نمي‌کرد خود دايي با قهر از تيم مي‌رفت و آن موقع کار به فيفا هم نمي‌کشيد.» بعد من به وزير گفتم که پاسخ رحيمي را چه بدهم که گودرزي هم خواست همين حرف‌ها را به رحيمي منتقل کنم.


در ادامه برنامه حميدرضا سياسي نيز روي خط آمد و اعلام کرد: وزير هيچ وقت به ماجراي برکناري دايي ورود نکرد و اين تصميم هيئت مديره بود. حتي گودرزي بعد از برکناري دايي از نوع رفتاري که صورت گرفت ناراحت بود که من به خدمت رسيدم و توضيحاتي دادم که آقاي گودرزي قانع نشد. او گفت که در شأن يک قهرمان ملي نبود که اينگونه برکنار شود و بايد احترام دايي حفظ مي‌شد.


دايي که در صحبت‌هايش سياسي را متهم کرد و گفت فايل صوتي حرف‌هاي متناقض او را دارد با واکنش مازيار ناظمي روبرو شد. مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در خصوص اين صحبت‌هاي دايي گفت: خوب نيست که کسي بخواهد حرف‌هاي خصوصي شخص ديگري را ضبط کند و قصد پخش کردنش را هم داشته باشد. اين کار ضبط صوت شدن است! و کساني که مي‌گفتند آقايان ضبط صوت هستند حالا خودشان ضبط صوت شده‌اند. ما هم فايل‌هاي صوتي زيادي داريم که اگر نياز باشد آن‌ها را ارائه مي‌دهيم.


برنامه نود که بيشتر به اين موضوعات اختصاص داشت، قرار شد در هفته آينده به بحث تيم ملي بپردازد. برنامه هفته آينده فردوسي‌پور با پخش مصاحبه کامل علي کريمي و ارتباط مستقيم با کارلوس کي‌روش روي آنتن خواهد رفت.

 

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html